Stof en herrie - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Karlien Kleine - WaarBenJij.nu Stof en herrie - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Karlien Kleine - WaarBenJij.nu

Stof en herrie

Door: Karlien

Blijf op de hoogte en volg Karlien

11 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Durban

Afgelopen zaterdag een paar leuke straatjes bezocht met aparte winkeltjes en galerietjes: er staat nog eea op ons verlanglijstje, maar eerst wachten op de container...
Zondag stormde het zo hard dat we niet op de boulevard hebben hardgelopen maar naar de gym zijn geweest. 's Middags zijn we naar de Shark's Board geweest, een educatief centrum over haaien (helaas een beetje verpauperd) waar ze een paar keer per week een haai opensnijden met een hele uitleg erbij. Reuze interessant. Zo weten we nu dat een mannetjes haai 2 piemels heeft en een vrouwtje 2 baarmoeders. De embryo's hebben geen navelstreng, dus als de oudste embryo honger krijgt, eet die de jongste op. Omdat ze geen longen maar kieuwen hebben, heeft hun hart maar 2 kamers. Daarnaast bestaan hun ingewanden uit een hele grote lever, maag en darmen. Hier in de buurt zwemmen 4 verschillende soorten haaien rond, allen met een verschillend soort gebit, waardoor de ene je alleen bijt en de ander je ook echt opeet. Haaien zijn met name van de avond tot de vroege ochtend actief.
's Avonds heeft Erik me meegenomen naar een heel mooi hotel (op hetzelfde complex heeft hij de eerste maanden hier in een appartement gewoond). In het hotel zijn diverse bars en restaurants. We hebben eerst iets gedronken in 1 van de barretjes met uitzicht op de vuurtoren en daarna curry buffet gegeten. Ik heb het maar bij de milde vormen gehouden, maar allemaal even smaakvol!
De rest van de week heeft in het teken gestaan van stof en herrie: de vloeren van de gehele begane grond + de trappen zijn 3x geschuurd. Ze zijn maandag begonnen en vanochtend was het schuren klaar. Nu zit er net de eerste laag vernis op om het hout vol te zuigen en te beschermen tegen vlekken. Als we het kunnen regelen, komen ze morgen om nog 2x te lakken. Zodat we hopelijk weer zo snel mogelijk binnen kunnen leven: we hebben nu 'alle' meubels op het terras staan. We eten buiten en iedere avond leggen we kussens op de grond en zetten de tv weer op z'n plek. Dit is dan ook echt een klus om nu te doen, want als je je huis eenmaal hebt ingericht is het geen doen meer. Ondanks dat de werklui iedere middag zo goed mogelijk schoonmaakten, is de stof natuurlijk in alle hoeken en gaten gekropen. M'n hulp hoeft zich de komende week dus niet te vervelen (iets wat nu zo te zien aan de hoeveelheid tv kijken wel het geval is).
Maar wat een verschil: van een vrij donkere vloer, nu ineens helemaal licht! Iets dat het huis ook wel nodig heeft.
Toen ik dinsdagmiddag buiten zat en het begon te schemeren, hoorde ik geritsel. Ik keek op en zat oog in oog met een bok. Net op het moment dat ik een foto wilde nemen, nam ie de benen en sprong over het hek achter in de tuin.
En lager bij de grond een miljoenenpoot gespot.
Verder deze week natuurlijk weer het nodige aan sport gedaan en om de dag op bezoek geweest bij Esther. Maandag ga ik met haar naar het ziekenhuis. Dan krijgt ze ander gips en hopelijk een soort moonboot waar ze voorzichtig mee mag lopen.
Erik was veel op reis: dinsdag en woensdag in Joburg en donderdag en vrijdag in Kaapstad. Ik was dus voor t eerst alleen hier 's nachts. Altijd even wennen... In Kaapstad heeft hij contract met Shell getekend, wat betekent dat Vopak hier daadwerkelijk in de haven gaat uitbreiden!!

  • 11 Oktober 2013 - 16:17

    Elianne:

    Hoi Karlijn, wat klinkt dat allemaal weer spannend! Jullie maken wel wat mee allemaal! Ben je al een beetje gewend?
    Succes met alles en ook groetjes aan Erik!
    Elianne en Joost!

  • 12 Oktober 2013 - 16:18

    Roely Van Veen:

    Hallo Karlien,

    Het is voor het eerst dat ik het dagboek lees. Wat leuk en heb je al eerder geschreven want ik mis een stukje. Is Esther aangereden o.i.d. Verder begreep ik vanuit facebook dat je het best naar je zin hebt. Ik beleef minder dan jij. Hoewel wij in juni naar Noorwegen zijn geweest wat ik fantastisch vond. Ruig met sneeuw op de bergen en de weerspiegeling in de meren. Iets om nooit te vergeten.
    Verder ben ik een prachtig bij Rianne aan het scrappen. Onderwerp Oman waar ik afgelopen winter met een dochter geweest ben. Volgens mij weet je het want jij werkte nog volgens mij. Samen met Jeanne rijden wij naar Dordrecht.
    Als ik thuis ben ga ik nog 3 à 4x per week curven. Hoe daar de zaken ervoor staan zal jij beter weten dan ik. Ik zie veel vrouwen komen maar ook weer gaan zodat er toch een harde kern overblijft.

    Karlien, ik wens je veel succes met je huis. Geniet er van en een groet
    et van
    Roely

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlien

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 17974

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 30 November -0001

Moving on again

Landen bezocht: